Egy újdonságok kifejlesztésére építő technológiát alkalmazó szervezetnél fontosnak tartják a kreativitást innovációt, kockázatvállalást. Ugyanakkor egy mechanikus rutint igénylő technológiát alkalmazó cég minden bizonnyal az előre jelezhetőséget konzervativitást az engedelmességet fogja előtérbe helyezni működése során. Attól függően, hogy egy vállalat a stratégiájában a hatékonyságra, minőségre, innovációra fogyasztó-centrikusságra helyezi-e a hangsúlyt , más és más értékek helyeződnek előtérbe. A belső integráció létrehozásakor elsőként ki kell alakítaniuk egy közös nyelvet, mint pl. zsargon, szleng, gesztusok, jelek, kifejezések, és a közösségi fogalmi kategóriákat. Ezek mellett megalkotják a kultúrájuk szervezeti megélhetési formáit a szimbólumokat akár tárgyiasult, akár humán formában. A tárgyak esetében meghatározzák, hogy a vezetők milyen szinten milyen típusú gépkocsit használnak, az irodai helyiségek státusz szerinti elosztását, berendezését, az öltözködés hivatalos formáját.